11 aug. 2011

Vi är tillbaka!

Vi har varit på semster hos mormor ända tills i går. Ja det var ju inte riktigt sant för jag, Skrutten, är fortfarande hos mormor. Alltså, man fattar ju vad som är på gång när det börjas packas och våra burar kommer fram. Dum är man ju inte. Jag bestämde att jag ville stanna längre så jag gick ut och gömde mig och kom inte när matte ropade. Funkade super bra. Så jag är kvar.
Skorpan däremot är ju inte riktigt lika smart som jag så han låg som vanligt och sov under mattes täcke och märkte ingenting. Matte packade och plockade fram burarna och där låg han och snarkade och sov. Så han fick åka hem med matte. Lika bra det, ibland så behöver man lite tid åtskilda. Men på lördag ska vi träffas igen för då skjutsar mormor hem mig. Om hon kan få in mig i buren vill säga. :)

6 kommentarer:

  1. Så, Skrutten semestrar på egna tassar! Du var mig en baddare! Hoppas att återseendet blir skoj när du väl kommer hem igen! *Maurice fundilerar på om det skulle vara en bra idé att semestra på olika håll, men tror inte det. Han och Kajsa må gnata på varandra ibland, men de brukar inte klara sig så bra utan varandra några längre stunder direkt...

    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Du vill nog åka hem med mormor på lördag. Hemma är det mysigast ändå :)!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Ibland har man ju lite extra semesterdagar kvar att ta ut. Njut av mormorsvistelsen, så blir det nog extra skönt att komma hem till matte sedan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag riktigt avis...det där knepet har ALDRIG fungerat för mig! Jag brukar också gömma mig, på JAMARBRA ställen, men nog tvingar de fram mig med diverse ojusta metoder. Men jag ska komma ihåg det. Det KAN alltså lyckas. Ha det så skönt på semestern!

    SvaraRadera
  5. Maurice och kajsa - Jag var ju ensam katt i sju år innan Skorpan kom in i mitt liv så jag är ganska van att semestra på egen hand. Men det ska bli roligt när vi räffas igen.

    Smulan och Amanda - Hemma är alltid bäst.

    Findus, Isak och Rasmus - jag tyckte det var lika bra att plocka ut ett par extra semesterdagar nu när jag ändå var hos mormor.

    Gustav - Hitills har det funkat varje gång (utom en, men den räknas inte:)). Fast det är taskigt att dom använder ojusta metoder för att få dig att komma fram, gissat på att metoderna involverar mat.

    SvaraRadera
  6. Härligt att ni är tillbaka! Tror nog att du längtar hem sådär lagom till på lördag, trots allt så är ju hemma bäst.Nosbuff

    SvaraRadera