23 jan. 2012

Röd katt säljes billigt !!

Jag har en röd katt till salu, Skorpan heter han, och är jätte störig  trevlig och gosig. Han tar aldrig din plats i mattes knä eller säng. En mycket bråkig och jobbig snäll och söt katt! Aldrig att han skulle ligga i bakhåll och hoppa på dig hur som helst. Aldrig att han skulle skrämma dig så att du ramlar på rygg och ligger där och kravlar som en stackars sköldpadda och allt detta medans matte ser på. Nej, aldrig att han skulle göra något sådant. Aldrig att han skulle sitta på insidan av kattluckan och hålla tassen för så att du inte kan komma in (och det vräker ner snö ute) Nej, då han är världens dummaste och knäppaste snällaste och bästa katt som finns.

Vad sa du matte? Får jag inte sälja Skorpan *muttrar* trots att han är så elak mot mig.
Vadå? Jag elak mot honom???
Nej, nu förstår jag verkligen inte vad du menar, matte. Jag är ju världens mest snälla och söta katt. Aldrig att jag skulle vara elak mot någon  *putsar glorian* Det vet du ju matte.

OK han får stanna ett tag till men bara på försök.

10 kommentarer:

  1. Hmmm verkar som ni inte är riktigt sams för tillfället. Ta tass om varandra.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, sams kan man verkligen inte säga att vi är just nu. Matte säger att det är för att det är så kallt och snöigt ute att vi inte kan springa av oss som vanligt.

      Radera
  2. Hade inte min husse varit ennerlergisk så hade jag varit spekulant direkt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ju bli av med honom men matte håller naturligtvis inte med så han får nog stanna :(

      Radera
  3. Nämen det där känner jag igen, vill ganska ofta sälja brorsan men jag hinner inte ens jama om det på bloggen förrän mamma stoppar mig och säger att han är fin och han är ju min bror och jam, jam, jam.. Men jag vill juh ibland sälja honom så är det ju bara.. Men det brukar gå över.. Hoppas ni kan bli sams också.. Eller jam klara av varandra i alla fall.. Ni har juh bara varandra :) Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har du ju rätt i att vi bara har varandra men i bland är han bara såååå jamarns irriterande.

      Radera
  4. Det är bättre att vara sams och gosa än att retas. Fast ibland måste man...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit lite väl mycket retande på sista tiden. Hoppas han lugnar ner sig snart.

      Radera
  5. Stackars Skrutten, det låter som om du haft det lite besvärligt senaste tiden. Har du verkligen blivit utestängd från kattluckan? *stora ögon* Får hoppas att busfröet lugnar sig lite så ni kan samsas. Klart du är en jättesnäll katt, väl värd sin gloria! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besvärligt är väl bara förnamnet och ja, han satt och höll för luckan för mig när jag ville komma in. Snacka om elakt, eller hur. Skönt att någon håller med mig om att jag är en snäll katt för det är jag :)

      Radera